Je káva prospěšná zdraví?

Všude se mluví jen o tom, že by se závislost na kofeinu neměla podceňovat, a jaké negativní účinky pití kávy na lidský organismus má. Už méně se mluví o pozitivních účincích, které jsou také poměrně hojné a rozhodně je nelze přehlížet a zastiňovat. Pokud to s pitím nepřeháníte a dopřáváte si maximálně pár šálků denně, tak se nemusíte bát jakéhokoliv ohrožení, ba naopak. Seznamte se s výhodami pití kávy:

  • Obsahuje velké množství antioxidantů, které se starají o vychytávání volných radikálů ve vašem těle. Volné radikály jsou částice s volným elektronem, které mohou být opravdu velmi škodlivé.
  • Zelená káva obsahuje dokonce i sacharidy, bílkoviny, tuk a vlákninu a velké množství minerálních látek
  • Pravidelná konzumace snižuje riziko výskytu diabetutypu a Alzheimerovy choroby
  • Kofein dodává energii, protože působí na činnost srdce a nervového aparátu
  • Kofein může působit i jako přírodní spalovač tuku, což potěší zejména lidi, kteří chtějí redukovat tuk a nevzdávat se svého oblíbeného nápoje. Pozor, nesladit!

Dbát na kvalitu je základ

Určitě se ale nesmiřte s tou nejlevnější verzí kávy. Je potřeba, abyste přijímali pouze vysoce kvalitní produkty, u kterých máte jistotu dobrých pěstitelských podmínek, čerstvosti a vhodného skladování. Pouze taková zrna budou plnohodnotná a připravená potěšit vaše chuťové i čichové pohárky. Co se týče druhů kávy, mezi nejčastější u nás patří Arabica a Robusta. Ochutnat ji můžete v mnoha kavárnách a pražírnách. Když hovoříme o přípravě kávy doma, tak nejpopulárnější u nás je rozpustná káva. Ta je sice opravdu velmi snadná na přípravu, a tudíž i šetří čas, nýbrž je potřeba si uvědomit, že s opravdu poctivou kávou to nemá moc co do činění. I v tomto případě ale platí, že pokud si ji chcete v tomto podání dopřávat, musíte myslet zejména na kvalitu.

Sdílej s přáteli!